غرينبيس تفتقد صديقة عزيزة وزميلة اثر حادث مأساوي في البرازيل

18 تشرين الأول 2017

بكثير من الحزن والأسى ننعي صديقتنا العزيزة وزميلتنا كارولينا نايبرغ ستايسر، ٢٩ عام، من مكتب غرينبيس/دول الشمال التي توفيت في حادث مأساوي في الأمازون.
                                                 (Statement in English below)
لقت كارولينا مصرعها عقب تحطم الطائرة االبرمائية لتي كانت تقلها، أثناء محاولة الهبوط في نهر ريو نيغرو بالقرب من مدينة ماناوس عاصمة ولاية امازون الشمالية. لم ترد معلومات مؤكدة بعد عن اسباب الحادث. تحطمت الطائرة يوم الثلاثاء حوالى الساعة 10.50 صباحا بتوقيت ماناوس.
كانت كارولينا مسؤولة عن العلاقات مع المؤثرين العالميين الذين يدعمون القضايا البيئية. كانت عزيزة جدا وعرفت بعملها الدؤوب في هذا المجال. وقد أتت إلى البرازيل للنظر عن كثب على عمل مكتب غرينبيس البرازيل والتفكير في إمكانيات جديدة للتفاعل مع قضية حماية غابة الأمازون، وكانت على متن الطائرة يوم الثلاثاء للتعرف على هذه الغابة الفريدة من نوعها.

English

It is with heavy hearts that we can confirm that our dear friend and colleague Carolina Nyberg-Steiser, 29, from Greenpeace Nordic has died in a tragic accident in the Amazon.

Carolina was traveling in a small amphibious plane that crashed during landing on the river Rio Negro near the city of Manaus, capital of the northern state of Amazonas. There is no confirmed information on the causes of the accident. The plane crashed Tuesday around 10.50 AM Manaus time (17.50 CEST).

Carolina was in charge of relationships with global influencers who support environmental causes. She was very dear and respected for her serious work in this field. She came to Brazil to get a closer look at Greenpeace Brazil work in the Amazon in order to think about new possibilities of engagement in the protection of the forest. She was on a flight on Tuesday to see first hand the beauty of the forest.

Carolina will be deeply missed by all of us, and our thoughts are with her family.