رداً على افتتاح واحدة من أكبر مزارع الرياح في العالم في جبل الزيت في مصر، قال مسؤول حملات غرينبيس المتوسط في العالم العربي جوليان جريصاتي: “إنه من خلال مشاريع بارزة مثل مزرعة الرياح في جبل الزيت تستطيع مصر تحقيق هدفها الطموح الذي يقضي بتوليد الكهرباء بنسبة 42٪ من الطاقة المتجددة بحلول العام 2025 “.ويشار الى ان مزرعة الرياح  تمتد على أكثر من 100 كيلومتر مربع وتشمل 290 توربينات بقدرة اجمالية تصل الى 580 ميغاوات.

 

وأضاف جريصاتي:”على الحكومة المصرية تركيز استثماراتها في مشاريع تصب في انتاج الكهرباء من الطاقة المتجددة فقط، والتي من شأنها ان تؤمن أمنا طاقوياً مستدام”. وأكمل:”من منظار اقتصادي وصحي وبيئي والقدرة على تأمين فرص عمل جديدة، يجب ان يتقدم اختيار الطاقة المتجددة على طاقات الوقود الأحفوري القذرة بأي شكل من الأشكال!”.


 

English:

Greenpeace welcome Gebel el-Zeit wind farm as landmark energy plant

In reaction to the inauguration of one of the world’s largest wind farm in Gebel el-Zeit, Egypt, Julien Jreissati Arab World Campaigner at Greenpeace Mediterranean declared: “It is with landmark projects such as the Gebel el-Zeit wind farm that Egypt will achieve its ambitious target of 42% electricity generation from renewable energy by 2025”. The wind farm extends over 100 square kilometers and includes 290 wind turbines with an overall capacity of 580 megawatts.

Jreissati added “The Egyptian government should solely focus its power production investment on renewable projects which will provide truly sustainable energy security”. “From an economic, employment, health and environment perspective choosing renewable energy over dirty fossil fuels like coal should be a no brainer” concluded Jreissati